La Fundació Margarita Bocio en un treball de recerca

Durant el curs 2019-20 una alumna de l’Institut Vila-seca, Lidia Bousoño, ha volgut augmentar el valor de la realització del seu treball de recerca. Aquest treball consisteix en la realizació d’una investigació sobre un tema, generalment de l’interès de l’alumne. La Lidia ha volgut fer el seu treball sobre els drets humans, i més concretament sobre el dret dels nens. Per aquest motiu, el seu treball té com a títol: “Els nens, la nostra prioritat” Segons paraules de la pròpia autora de la feina, “Els nens […] m’aporten felicitat i m’ajuden a veure la vida d’una manera diferent, amb més imaginació i sense tantes preocupacions “, i explica que la seva aspiració és” ajudar i aportar el meu granet de sorra per ajudar a aquells nens que no tenen totes les oportunitats que necessiten “.

Per tots aquests motius, es va plantejar donar més utilitat al seu treball, no només explicant els drets humans, sinó fent una petita aportació als nens que viuen al CRAE de Vila-seca, utilitzant com a intermediària a la nostra fundació. El seu objectiu era fer una recaptació i utilitzar els diners obtinguts per ajudar a que aquests nens tinguessin un regal per Nadal. Tal com diu la Lidia en el seu treball: “Cap nen sense Nadal”. La recaptació va ser un rotund èxit, arribant a la quantitat de 248 €. Aquests diners s’han aconseguit recollir per mitjà d’un sorteig d’una cistella de Nadal, que contenia productes de diversos centres que han volgut ajudar i col·laborar amb la seva investigació, i va tenir molt bona acollida entre els seus propis familiars, amics, clients dels establiments col·laboradors , així com per part de professorat de l’Institut Vila-seca (de fet, la guanyadora de la cistella és una professora de l’institut).

Amb els diners recaptats, més una aportació de la nostra fundació, Lidia va decidir anar a fer unes compres per aconseguir que els deu nens que viuen al CRAE de Vila-seca tinguessin unes festes de Nadal més semblants a les que poden tenir la majoria dels nens que tenim al nostre voltant. Els regals que va comprar són: polseres d’activitat, un reproductor mp3, unes ulleres de sol, una bossa d’esport i una diana electrònica per poder gaudir-entre tots. A part d’aquests regals, la Lidia va decidir fer uns detalls per a cada un dels nens de la casa (unes tasses de Disney) i una planta per alegrar la casa i als monitors. L’últim dia de el curs abans de les vacances de Nadal es va fer entrega dels regals a tots els nens de la casa.

Al lliurament assistim la Lidia Bousoño, com a autora de la feina, Sònia Verd com a tutora del mateix i Javier del Rio representant a la Fundación Margarita Bocio. Poder veure les cara d’il·lusió i satisfacció en les cares dels nens, fa que aquest treball sigui alguna cosa més que un simple “treball de recerca”, així que des de la fundació volem agrair la idea i el treball que ha fet la Lidia i com s’ha pogut representar en forma d’alegria per a aquests nens. Esperem que el proper mes de gener conclogui amb èxit el seu treball en la defensa que ha de realitzar la Lidia davant d’un tribunal de professors de l’institut, però el fet d’haver pogut fer aquesta petita (o no tan petita) aportació fa que el seu treball ja mereixi el nostre reconeixement.

Molta sort i enhorabona Lidia!