INFORME ANUAL 2014

Des de l’inici de les seves activitats, allà per l’estiu de 2011, la Fundació Margarita Bocio ha arribat en ajudes a la xifra de NORANTA-QUATRE MIL TRES-CENTS SEIXANTA-CINC EUROS AMB CINQUANTA-DOS CÈNTIMS. Durant aquest any 2014 ha atès quantes sol·licituds li han arribat, sumant un total de 38.283,16 euros, xifra rècord.

El repartiment d’aquesta xifra obeeix a les següents quanties i destinacions:

• Fundació Mossèn Frederic Barà i Cortiella           10.370 €
  • Càritas Parroquial Sant Joan de Reus              9.549,60 €
  • Escola Misericòrdia                                            4.000 €
  • Escola La Salle de Reus                                     3.479 €
  • Escola Rubió i Ors de Reus                            3.248,93 €
  • Fechab                                                                3.000 €
  • Resta (20 sol·licituds)                                      4.635,63 €
Amb la Fundació Mossèn Frederic Barà Cortiella, a part d’unes aportacions puntuals, que van iniciar la nostra col·laboració, estem finançant un projecte denominat “Educador al carrer”, que pretén, a part de donar a conèixer la tasca que desenvolupen en els diferents AMPAS de la localitat, emparar amb presència física d’un educador, tant l’entrada com la sortida dels nens al local, ja que resultava sovint conflictiva; indagar les faltes d’assistència, suport a les famílies, etc.

Amb Càritas Parroquial Sant Joan de Reus, venim aportant amb periodicitat setmanal 40 kg de pollastre i 30 dotzenes d’ous, des de fa més d’un any arribant per aquest concepte a un total de 5.293,02 €; i des del mes de maig de 2014, farinetes i llets de complement per import de 4.256,58 €.

A Col·legi Misericòrdia els hem fet dues entregues de 2.000 € cadascuna d’elles que, si bé han coincidit en el mateix any, corresponen a dos cursos escolars. Amb elles s’han pal·liat els enormes problemes que se’ls plantejaven amb saldos de famílies que no podien atendre la compra de llibres per als seus fills.

El mateix podríem dir de el Col·legi La Salle de Reus, amb qui hem signat un conveni de col·laboració de cara a ajudar les famílies amb problemes econòmics per fer front a la compra de llibres.

Amb el Col·legi Rubió i Ors vam signar un conveni d’ajuda per a la reutilització de llibres, que hem mantingut durant tres anys (aquest ha estat el tercer).

L’Associació Fechab tracta d’aconseguir sostre per a famílies desestructurades i amb ella venim col·laborant des del primer any de la nostra activitat. Tenen el projecte, ambiciós, de constituir una cooperativa per a l’adquisició d’habitatges i posterior posada a disposició d’aquest tipus de famílies. De moment atenen els casos de necessitat de manera particularitzada i donem suport a aquesta iniciativa.

Els nostres compromisos per a l’any que comença, són mantenir l’ajuda a la Fundació Mossèn Frederic Barà, en el que queda de curs escolar, és a dir, 1.500 € mensuals fins al juny, prorrogable per aquest curs; seguir amb l’ajut a Càritas Sant Joan, que ha suposat durant aquest any uns 9.500 €; i atendre les ajudes que ens puguin arribar de Col·legis, Rubió i Ors, La Salle, Misericòrdia, FECHAB, CRAE Pastoreta, Càritas Interparroquial, etc.
És oportú també comentar que per a aquest any 2015, els donatius que es rebin gaudiran d’una deducció fiscal de l’50% per als primers 150 €, i de l’27,5% per a la resta, o el 32,5% si es tracta d’aportacions recurrents, en lloc de l’25%, com fins ara.

MOLTES GRÀCIES A TOTS!